12
Monitoring witryn internetowych
Monitorowanie witryny internetowej to proces testowania i sprawdzania, czy użytkownicy końcowi mogą wchodzić w interakcję z witryną internetową lub aplikacją internetową zgodnie z oczekiwaniami.
Monitorowanie witryny internetowej to proces testowania i sprawdzania, czy użytkownicy końcowi mogą wchodzić w interakcję z witryną internetową lub aplikacją internetową zgodnie z oczekiwaniami.
Monitorowanie witryn internetowych jest często wykorzystywane przez firmy w celu zapewnienia działania, wydajności i funkcjonalności witryny zgodnie z oczekiwaniami.
Firmy monitorujące witryny zapewniają organizacjom możliwość ciągłego monitorowania witryny lub funkcji serwera i obserwowania, jak reaguje.
Monitorowanie jest często prowadzone z kilku lokalizacji na całym świecie do określonej witryny internetowej lub serwera w celu wykrycia problemów związanych z ogólnym opóźnieniem Internetu i problemami z przeskokami sieci oraz w celu zapobiegania fałszywym alarmom spowodowanym problemami lokalnymi lub połączeniami międzysieciowymi.
Firmy monitorujące zazwyczaj informują o tych testach w różnych raportach, wykresach i wykresach. Po wykryciu błędu usługi monitorujące wysyłają alerty za pośrednictwem poczty elektronicznej, SMS-ów, telefonu, pułapki SNMP, pagera, który może zawierać informacje diagnostyczne, takie jak trasa śledzenia sieci, przechwycenie kodu pliku HTML strony internetowej, zrzut ekranu strony internetowej oraz nawet wideo z awarii strony internetowej.
Ta diagnostyka pozwala administratorom sieci i webmasterom szybciej rozwiązywać problemy.
Monitorowanie gromadzi obszerne dane na temat wydajności witryny, takie jak czasy ładowania, czasy odpowiedzi serwera i wydajność elementów strony, które są często analizowane i wykorzystywane do dalszej optymalizacji wydajności witryny.
Cele monitoringu witryn internetowych
Monitorowanie jest niezbędne, aby zapewnić dostępność witryny dla użytkowników, zminimalizować przestoje i zoptymalizować wydajność.
Użytkownicy korzystający z witryny internetowej lub aplikacji w pracy lub dla przyjemności będą sfrustrowani lub nawet przestaną korzystać z aplikacji, jeśli nie będzie ona niezawodnie dostępna.
Monitorowanie może obejmować wiele rzeczy, których aplikacja potrzebuje do działania, takich jak łączność sieciowa, rekordy systemu nazw domen, łączność z bazą danych, przepustowość i zasoby komputera, takie jak wolna pamięć RAM, obciążenie procesora, miejsce na dysku, zdarzenia itp.
Powszechnie mierzonymi wskaźnikami są czas odpowiedzi i dostępność (lub czas sprawności), ale coraz większą popularność zyskują wskaźniki spójności i niezawodności.
Pomiar dostępności i niezawodności witryny przy różnym natężeniu ruchu jest często nazywany testowaniem obciążenia.
Monitorowanie witryny internetowej pomaga również porównać witrynę internetową z wydajnością konkurencji, aby pomóc określić, jak dobrze działa witryna. Szybkość witryny jest również używana jako wskaźnik rankingów w wyszukiwarkach.
Monitorowanie witryn internetowych może być wykorzystywane do rozliczania dostawców usług hostingowych z ich umów o gwarantowanym poziomie usług.
Większość hostów internetowych oferuje gwarancję dostępności na poziomie 99,9%, a gdy czas działania jest krótszy, osoby fizyczne mogą otrzymać zwrot kosztów za nadmierny przestój.
Należy pamiętać, że nie wszyscy zwracają poszczególnym osobom koszty nadmiernego przestoju, dlatego należy zapoznać się z warunkami świadczenia usług danego dostawcy.
Większość płatnych usług monitorowania witryn oferuje również funkcje bezpieczeństwa, takie jak skanowanie w poszukiwaniu wirusów i złośliwego oprogramowania, co ma coraz większe znaczenie, ponieważ witryny stają się coraz bardziej skomplikowane i integralne z biznesem.
Contact
Missing something?
Feel free to request missing tools or give some feedback using our contact form.
Kontakt